به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی زینیوند با اشاره به اجرای طرحهای توسعهای گفت: رابطه مستقیمی بین شهرسازی و ترافیک وجود دارد. بخشی از این رابطه، مربوط به توسعه بزرگراهها و احداث راههای جدید است. در این چرخه مشاهده میشود که با ایجاد راههای جدید، افزایش دسترسی ایجاد میشود. همزمان با افزایش دسترسیها، قیمت زمین در این مناطق افزایش پیدا کرده و به مرور زمان، تغییر کاربری زمین صورت میگیرد و اینجاست که با این تغییر کاربری زمین، حجم ترافیک و شلوغی افزایش پیدا میکند و در همین معابر جدید نیز، تردد سخت میشود.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه با تکرار این چرخه، مجددا مشاهده میکنیم ترافیک در این معابر سنگین شده و مجددا به ساخت راههای جدید احساس نیاز میشود و انگار دوباره به اول راه برگشتهایم.
زینی وند با اشاره به اهمیت نوع شهرسازی گفت: مسئولان شهری باید دقت کنند که در زمینهای اطراف راههای جدید، نباید تغییر کاربری صورت گیرد و نباید حجم و تراکم ساختمانها افزایش پیدا کند؛ زیرا آن راه جدید برای آن منطقه با همان کشش قبلی ایجاد شده اما با تغییر این کاربریها آن راه نیز دیگر جوابگوی منطقه نخواهد بود. متاسفانه دقیقا در بزرگراه امام علی(ع) نیز همین اتفاق افتاد و شاهد هستیم این مسیر چقدر پرتراکم و پرحجم شده است.
۱۸ طرح عمرانی برای مدیریت ترافیک به پایان رسید رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ درباره طرح های عمرانی برای مدیریت ترافیک تهران نیز گفت: در سال گذشته، ۲۳ طرح تقاطعی تعریف شد که اگر این طرح ها کامل انجام شود؛ ۱۸۰ کیلومتر از مسافتهای طولانی و اضافی، حذف شده و شاهد کاهش زمان سفر خواهیم بود. تا پایان سال گذشته، ۱۸ طرح به پایان رسید و از آنها بهره برداری شد که مردم نیز از آنها استقبال کردند. اما متاسفانه سایر پروژهها با موانعی به اسم تاسیسات زیرسطحی مواجه شدند که ادامه کار را بسیار دشوار میکند.
زینی وند از چند طرح اجرا شده مهندسی ترافیک نام برد و گفت: تعویض مسیر کندرو اتوبان آزادگان مسیر جنوب به شمال زیر پل شهید لشگری و تبدیل میدان شهید تیموری به تقاطع از جمله این طرح ها بود.
تونل مشترک تاسیسات شهری باید ایجاد شود زینیوند ادامه داد: ایجاد تونل مشترک تاسیسات شهری، در سال ۱۳۷۲ تصویب و اجرای آن در سال ۱۳۸۴ ابلاغ شده است اما هنوز در تهران و هیچ شهر دیگری اجرایی نشده است که این مسئله درخواست پلیس و مردم از مسئولان شهری است. تاسیسات شهری همان خطوط آب، برق، گاز، تلفن و ... هستند که در زیر معابر وجود دارند و انجام پروژه های اصلاح مهندسی و عمرانی را با مشکل مواجه میکنند.
وی در پاسخ به این پرسش که پروژه جنت آباد- شهید آبشناسان به کجا رسید؛ افزود: متاسفانه در این پروژه به تاسیسات شهری برخورد کردیم و این مسئله انجام پروژه را با مشکل مواجه کرده و ممکن است این طرح بسیار دیرتر به اتمام برسد؛ زیرا جابهجایی که این تاسیسات بسیار زمان بر است. همچنین چند پروژه دیگر نیز از سال گذشته با این مشکل مواجه شده و متوقف شدهاند.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اصلاح هندسی معابر یکی دیگر از روشهای حل معضلات ترافیکی است که در سال گذشته در محدوده میدان صنعت، شهید تندگویان- شهید نواب صفوی و پروژه دسترسی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از این روش استفاده شد و ترافیک این مناطق بسیار کاهش یافت.
وی با اشاره بزرگراه شهید بروجردی افزود: فاز یک بزرگراه شهید بروجردی در منطقه جنوبی ۱۸ تهران، سال گذشته افتتاح شد و این بزرگراه قرار است به بزرگراه یادگار امام برسد. در حال حاضر اطراف این منطقه خالی از سکنه است اما با افتتاح این بزرگراه قطعا در اطراف این اتوبان نیز ساخت و سازهایی صورت میگیرد.
رئیس اداره مهندسی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مسئولان مدیریت شهری باید توجه کنند که در این محدوده، برنامهریزیها به صورتی انجام شود که در این منطقه نیز مانند سایر مناطق به اشباع نرسیم که مجددا نیاز به راه های جدید داشته باشیم.
انتهای پیام
برچسبها
پلیس راهور تهران
پلیس
پلیس راهور
تهران
نظرات و دیدگاهها
هیچ نظری برای این خبر ارسال نشده است؛
شما نفر اول باشید.