به گزارش رکنا، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تردد موتورسواران در شهر تهران توضیح داده و گفت: یکی از دلایل تاثیر طرح 10 که همان ساماندهی موتورسوران در سطح شهر تهران می باشد کاهش تصادفات فوتی موتورسواران در دی ماه 1402 به 2 نفر فوتی بوده است .
وی افزود : در تصادفات فوتی منجر به فوت در دی ماه 1402 شاهد کاهش این آمار بوده ایم که امیدواریم در ماههای باقی مانده سال جاری کاهش کاهش چشمگیر امار صادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران تهرانی باشیم .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : در شهر تهران 4 میلیون و سیصد هزار موتورسیکلت تردد می کنند که 4 درصد موتورسواران اعمال قانون شده اند . نمی خواهیم بگوییم تمام موتورسیکلت سواران متخلف هستند ولی با این حجم از ترددهای روزانه موتورسواران پلیس تنها 4 درصد از این تخلفات را رویت و آنرا اعمال قانون کرده است .
سرهنگ مومنی افزود : اگر بخواهیم شاهد کاهش کاهش تصادفات و تخلفات موتورسواران در شهر تهران باشیم باید اقدامات فرهنگی را در خصوص اموزش موتورسواران افزایش دهیم
وی گفت : از تاریخ 18-10-1402 که طرح 10 یا همان ساماندهی تردد موتورسواران در شهر تهران اجرا شد به غیر از پلیس کدام سازمان در بحث آموزش و فرهنگ سازی اقدام کرد ؟
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت : پلیس راهور مسئول سازی کرد . یعنی از سازمان ها خواست پای کار بیایند و موتورسواران خود را اموزش بدهند برخی از سازمان ها اعلام آمادگی کرده اند و لی اقدام جدی از آنها ندیده ایم .
وی افزود : خانواده ها در این خصوص چقدر لاش داشته اند ؟ باید طوری شود که وقتی موتورسوار قصد خروج از منزل را دارد خانواده به در خصوص استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات هشدار لازم را بدهد .
سرهنگ مومنی افزود : راکبین موتورسیکتی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند در مقایسه با دیگر راکبین بیشتر قوانین و مقررات را رعایت می کنند .
عبور از خطوط ویژه ، تردد در پیاده رو ها بیشترین تخلفات موتورسواران است
سرهنگ مومنی گفت : تخلفات زیادی را چون عبور از خط ویژه ، عبور از چراغ قرمز ، عبور از خطوط ویژه ، تردد در پیاده رو ها و ... را از موتورسواران تهرانی شاهد هستیم .
وی افزود : آنالیزی که از تصادفات موتورسواران در شهر تهران داشتیم دریافتیم که آنچه بیشتر باعث تصادفات موتورسواران می شود بیشتر تخلف تغییر مسیر ناگهانی و لایی کشیدن ها بین خودروها است و چون راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نکرده اند در اثر ضربه سر به سطح آسفالت جان خود را از دست می دهند .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : 43 درصد از موتورسواران شهر تهران برای امرار معاش و کار از موتورسیکلت استفاده می کنند ولی بحث بار نامتعارف یکی از دغدغه های پلیس می باشد چرا که این بار با حجم زیاد خود باعث واژگونی موتورسیکلت ها می شود .
نظرات و دیدگاهها
هیچ نظری برای این خبر ارسال نشده است؛
شما نفر اول باشید.